elgauchoensuperliefje.reismee.nl

Als een Japanner door Zuidereiland

Wat een rare sfeer in Nieuw Zeeland... Toen we vanuit Milford Sound door de bergen naar Queenstown aan het kachelen waren (en kachelen was het, versnelling 2 is soms de enige optie om een berg op te komen) hoorden we op de radio het nieuws van de aardbeving in Christchurch. De beelden die we in Queenstown zagen hakten er flink in: we zagen plekken waar we een week daarvoor nog geslapen hadden en langsgelopen waren in puin liggen. Verschrikkelijk. Het dodenaantal loopt dagelijks op. Ondertussen hebben we veel toeristen en Kiwi's ontmoet die net ontsnapt zijn aan de beving of mensen die het meegemaakt hebben en nog steeds in shock zijn. Ze zijn 'op vakantie' in Arthur's Pass, Queenstown of Nelson om te onsnappen aan de naschokken, de nachtmerries of om weer een keer te douchen. De beving heeft er hard ingehakt in dit land, iedereen die je toevallig op straat spreekt kent wel iemand die zijn huis kwijt is of een familielid heeft verloren. Triest.

In het Zuiden van het Zuidereiland kwamen we er tot onze schrik achter dat we nog zeer weinig tijd hadden en erg veel wilden zien...oei. We bedachten dat er niets anders op zat dan als een Japanner door het Zuidereiland te crossen. Van hoogtepunt naar hoogtepunt en geen 2 nachten op dezelfde plaats. en er zijn zoveel hoogtepunten!! Van de fjorden in Milford Sound zijn we snel naar het noorden gegaan, we hebben veel gehiked, regelmatig een gehele camping wakker gemaakt om kwart over zes in de ochtend met onze piepende V snaar, veel lookouts bezochts en in een moordend tempo naar Picton gereden waar we vanavond de boot nemen naar het Noordereiland.

Het reizen met het busje is fantastisch, maar wat een feest als je weer eens in een bed kan slapen. Bij vrienden van vrienden konden we bij Nelson een nachtje in een echt bed slapen. Het was de kamer van een kleine man. Dus wat een feest toen we 's ochtends wakker werden met Ernie op de muur en onder een warm dekbed met allemaal vet gave auto's erop! Woehoe... Bert en Ernie...yeah.
Nu snel de boot op naar Wellington (overtocht schijnt 3,5 uur te duren) en dan halverwege maart vanuit Auckland naar LA! en dan op naar San Francisco voor de laatste weken.

Blijf die mailtjes sturen hoe het met jullie gaat, heel leuk om te lezen onderweg!

Ted en Pien

Goed om te horen dat het goed met jullie gaat jongens!

Blijf jullie goed insmeren tegen de zonnebrand he ;-)

Liefs, wij

menno en anneke

We hadden best wel zorg over jullie toen we van de aardbeving in Christchurch hoorden! Gelukkig waren jullie alweer en route. Het zal zeker indruk op jullie hebben gemaakt en het is triest om te vernemen dat zoveel mensen het niet hebben overleefd!
Hier alles prima. Prachtig zonnig weer, al is het nog koud met 's nachts vorst en overdag niet meer dan 4 gr. Maar.....de lente is in aantocht, de zon krijgt al meer kracht en de dagen worden langer! We jonden al een paar keer buiten lunchen in de tuin (weliswaar met de jas aan)! Jullie avontuurlijke reis zit er alweer grotendeels op. Geniet nog van de laatste weken!

Lieve groet,
Menno en Anneke

Sietske

Zooow hee lekker aan het reizen hoor. Wat een geweldige foto's! Wat zien jullie veel moois, goed zo. En jullie zien er zelf ook heerlijk uit, doet je goed natuurlijk, zo vrij en blij in de natuur :)
Ik vroeg me nog wel even af, jullie gaan toch geen spoor van vernieling in de wereld achterlaten of zoiets? De laatste weken in Amerika alles heel laten hoor.

Weet je wat wij hadden vandaag?????? .................................................................................................. zon!
Ongekend.
Die gaat het landje hier zo'n beetje opwarmen de komende tijd en dan, als jullie terugkomen, kunnen jullie direct hoppiehop de terrassen op.

Tot het volgende verhaal + foto's! Heel veel plezier verder.