elgauchoensuperliefje.reismee.nl

Going South

We zijn vanmiddag aangekomen in Sidney! Het is hier rond de30 graden met een gevoelstemperatuur van 35 graden! Vanmorgen zijn we vertrokken uit Katoomba, waar we twee dagen gehiked hebben door Blue Mountain National Park. Twee dagen om 6 uur uit bed en om 7 uur de paden open de lanen in! De hikes duurde ongeveer 3,5 uur en gaven een fantastisch uitzicht over de vallei van de Blue Mountains.

Na het posten van ons laatste bericht zijn we onder Mackay een hike van 4,5 uur gaan maken door Eugella (spreek uit: Jungalla) national park.Dit regenwoud heeft hele smalle paadjes met gigantische plassen water en modder, vaak vroegen we ons dan ook af of het een pad of riviertje was waar we op dat moment in stonden, een leuke uitdaging! Terug in Airlie Beach vlogen we naar Brisbane waar we, vanwegede overstromende Brisbane River in een vrij lege stad arriveerden. Na 20u reed er geen openbaarvervoer meer en de dag erna zagen we waarom. De rivier die door de stad gaat, leek wel een kolkende wildwaterbaan. We hebben even aan de andere kant van de rivier gestaan maar toen daar de straten begonnen onder te lopenzijn we naar ons hostelgegaan dat hoog in de stad ligt.De dag erna bleek het depot waar we onze camperop zouden halen onder water te staan, gelukkig hadden zij de schaapjes enkele dagen daarvoor op het droge gereden waardoor we met een nieuwe(re) bus de volgende dagrichting het Zuiden zijn gaan rijden. De volgende bestemming was ' Wet&Wild' een glijbanenpark oner Brisbane. Gerben had daar een reclame van op televisie gezien toen we strak van de jetlag om 4u 's nachts larveloos op bed zaten en alleen maar aan onze verdwenen bagage konden denken. Het glijbanenpark was op dat moment het licht in de duister, en toen na 6 weken stonden we voor de ingang. Het was geweldig en afschuwelijk spannend!

Na het wildwaterpark en een hike in een nabijgelegen national park zijn we terug gereden naar Moolooloba waar weenkele dagen een kennis van Gerben bezocht hebben, gesurfd en op het strand gelegen hebben. Daarna zijn we teruggegaan naar Brisbane in de hoop nog een museum te kunnen bezoeken. Vanwege de overstromingen waren deze allemaal afgesloten. Eenmaal in de stad blijken alle musea nog dicht en wordt er hard gewerkt om de modder uit hun kelders te halen. Er hangt een indringende rioollucht in de stad. We rijden die dag door naar Murwillumba, een klein hippie stadje boven Nimbin. Nimbin willen we graag zien, maar als we er doorheen rijden willen we eigenlijk meteen weer weg. In Nimbin is in 1973 een soort Woodstock achtig festival gehouden, het enige verschil daarmee is dat hier de bezoekers nooit meer zijn vertrokken. Leek ons wel grappig maar wat we aantreffen is een straat vol 60'ers die stoned op bankjes zitten,winkeltjes waar je t-shirts van Hennep kunt kopen en een constantewierooklucht. Ernstige vergane glorie.

We rijden door naar Armidale waar we in de national parken Castle Rock, Dangerang Gorge, en Wollombi falls enkele kleine hikes doen. Daarna rijden we door naar Tamworth waar we tijdens het jaarlijkse country festival aankomen. Overal in de stad treden bandjes op en zingen jonge talenten onder begeleiding van opa of oma op de gitaar. Er hangt een super leuke sfeer, we kunnenhet dan ook niet laten om een cd aan te schaffen (Dodging Bullets -toffe titel met een stoer kijkende cowboy op de voorkant haha).De volgende dagrijden we door naarCessnock. In dit wijngebied, ten noorden van Sidney doen we 's morgens voor 12u twee wijnproverijen. Al zingend rijden we vervolgens die middag naarKatoomba (Blue Mountains, super mooi).

Onze camperrit zit er op, deze middag hebben we ons trouwe beestje afgeleverd in Sidney. Met pijn in ons hart want het beviel onsecht prima!We blijven nu nog enkele dagen in Sidney waarna weAustralie achter ons laten en doorvliegen naar Nieuw Zeeland. Ai ai... het gaat hard. De foto's zullen we snel er op zetten.

Groetjes Lieve en Gerben

oiobat

Zo ken ik je weer Gerben, altijd een goeie glijbaan meepakken! Zat er dit keer wel water in de glijbaan??

Dexter

Hej Lieve en Gerben,

Wat een verhalen allemaal. Linkt erg leuk en kan me voorstellen dat de tijd vliegt. Geniet ervan en ga door met de mooie verhalen!

Groet!

Dexter

Ruud Bos

Wat een verhalen allemaal en ongelooflijk wat jullie allemaal zien en beleven.
Ik vind het fantastisch om het allemaal te lezen en ben enigszins jaloers.
Maar het is jullie van harte gegund.
Ruud en Gerda

Ruud Bos

Op het moment, dat ik dit mail,is het donderdag 27 januari en morgen dus de 28ste!!
VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 28ste verjaardag Lieve en een fijne byzondere verjaardag waar je op dat moment ook moge zijn.
Ruud en Gerda

micheline en joris

He lievie. Alleerst van harte, wanneer de dit leest ben je al aan je 29e levensjaar bezig. Heb geprobeerd je een smsje te sturen, maar wordt steeds geweigerd. Een verjaardagsgevoel gehad?
Weer een fantastisch verhaal. Blijf jaloers of jullie. Joris en ik denken veel aan jullie. Oh ja Gerben Suarez naar Liverpool. Veel plezier en tot hoors

Rob, Lisette en Myrthe

Ha Lieve en Gerben, Als eerst voor Lieve: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!! leuke dag gehad daar?
Met veel plezier lezen we jullie verhalen bekijken we de foto's, heel leuk om jullie zo te kunnen volgen. Ga lekker door met genieten!!!
groetjes van ons 3

menno en anneke

Goedemorgen Gerben en Lieve,

Wat een schitterende verhalen en wat maken jullie veel mee! En wat is het af en toe spannend. We leven helemaal met jullie mee! En Lieve, hoewel alweer te laat, maar daarom niet minder gemeend: van harte nog gefeliciteerd met je verjaardag en we wensen je een mooi en liefdevol komend jaar toe! We hadden ons op de 27e eigenlijk nog niet gerealiseerd dat het bij jullie al veel verder in de tijd is en gisteren hebben we de hele dag op de kleinkinderen gepast, altijd een feestje, maar aan het eind van de dag zijn we altijd blij dat we weer thuis zijn en liggen wij lekker met de benen op de bank onderuitgezakt voor de t.v. en blijft de computer uit. We wensen jullie nog heel veel mooie genietmomenten in jullie mooie reis!!

Lieve groet,
Menno en Anneke