elgauchoensuperliefje.reismee.nl

Far North Queensland

Groeten uit het hectische Airlie Beach, waar vele backpackers zich nu het hoofd breken om een besluit te nemen of en hoe zij de komende 2 weken naar Brisbane gaan reizen. Er staat rondom Rockhampton - 400 km ten zuiden van hier - , aan de oostkust van Australie - ongeveer halverwege - een groot gebied onder water. En dan bedoelen we niet een plas die je opdweilt, maar onder water in de zin dat er een complete binnenlandse zee van6 meter diep is ontstaan... Wij zitten aan de bovenkant van die plas en hebben vandaag besloten om er overheen te vliegen. De kans bestaat dat de floodings zakken, zodat we met ons busje alsnog naar het zuiden kunnen. De kans bestaat ook dat de floodings opnieuw pieken, en dan zitten we met het busje vast. Dat risico lopen we dus liever niet!!! Onze planning is nu dat we morgennaar de Whitsunday Islands gaan toeren en daarna metons busje tot na het weekend een tof national park gaan bezoeken, ten westen van Mackay (spreek uit mec kaaaayyy). Dinsdag 11 januarivliegen we op Brisbane en donderdag 13 januari pikken we een nieuw busje op en rijden alsnog naar Sidney.

Ondertussen hebben we al weer heel wat gezien en beleefd! Kerst en O&N hebben we gevierd in Cairns. Met kerst hebben we samen met een paar mensen uit ons hostel een strandBBQ gehouden (garnalen, salade,worstjes, bier en Jim Bean Whiskey bij 35 graden, goeie kerst dus!). O&N hebben we gevierd op de Esplanade van Cairns, dat de afgelopen paar jaar is uitgegroeid tot een heuse boulevard met veel restaurantjes, een zwembad met palmbomen, boekingkantoren, cafeetjes, etc. Op deze Esplanade hebben we bij een dampende DJ-set samen met losgeslagen Aziaten, Aboriginals, locals en veel backpackers naar het vuurwerk gekeken en onze dansmoves laten zien.

Vlak voor de feestdagen hebben we ons huurbusje opgehaald, bestaande uit een aantal deuren, een dak, een motor, gastank, een achterwand en vier wielen (niet veel meer dan dat). Het busje bevalt echter prima, omdat het verrassend ruim is, en je lekker je eigen weg kan gaan. Bovendien is camperen langs de weg, in een park of camping in het busje echt heel avontuurlijk en makkelijk! Lieve is de baas over de inrichting van de bus (kleurstellingen, indeling, vakjes en opbergruimtes).

We zijn tot vandaag geweest naar GreatBarrier Reef,Barron Gorge (watervalpark, aanrader), Christal Falls, Cape Tribulation (bounty - uitstraling, Port Douglas, Daintree national park (SUPER TOF TROPISCH REGENWOUD PARK), Atherton Tablelands (hoogvlakte die beetje aan Schotland doet denken), Townsville en Charters Towers. Om die laatste een beetje uit te diepen (want de rest is wellicht bekend): CT is een typisch outback stadje, waar de gold rush rond 1870 heeft gewoed. Veel mooie oude gebouwen en foto's en een heuvel waar vandaan je prachtig uitzicht hebt op de Outback, terwijl we daar hebben gekookt, gegeten en genoten.Echt een aanrader.
De tweede trip die we echt even moeten toelichten is die naar het Great Barrier Reef. WAUW. Na een heftige boottrip van 2 uur naar Michaelmas Cay Island (piepklein eilandje) en Paradise Reef hebben we een dag lang gesnorkeld. Ongelofelijk veel planten, (grote) vissen, megaschelpen die dichtklappen als er erop tikt, en dan die kleuren! Gerben heeft een duiktocht gemaakt (zijn eerste!!).

Bedankt voor jullie leuke berichtjes hier op de siteen lang mails, echt super leuk om te lezen hoe het allemaal met jullie gaat.We zijn nu ruim een maand op streek en de tijd vliegt. De volgende keer dat we een nieuw verhaal produceren zitten we waarschijnlijk (in de buurt van) Sidney. We hopen dat jullie ook een fijne jaarwisseling hebben gehad en dat 2011 een topjaar wordt. Wij zijn alvast goed begonnen! Foto'shopen we later nog online te zetten!

G&L

Carmen

Super om te lezen wat jullie zien en meemaken!
hahahahaha Met Lieve als baas van de inrichting van het busje zal het wel n heel gezellig knus busje worden! (veel roze, bloemetjes en glim???? )
veel plezier en goede reis verder! dikke kosse !!! xxxx

Carmen

Wat een mooie foto's!!!

Marcel & Allison

Helemaal goed!!! Volgens mij vliegt de tijd of niet? Mooi dat jullie de Great Barrier Reef gezien hebben, mecca van het duiken, super mooi!

Hebben jullie btw al kangaroo pizza gehad? errug lekker :)

Groeten and enjoy!

- Marcel en Allison

Vera (dagje Carmen)

hele dikke kus en tot skype!!!!

Chanel

Wat een feest om jullie verhalen te lezen. Ik wens jullie nog vele prachtige belevenissen en ontmoetingen.
Graag mail ik jullie het adres van mijn vriendin in Nelson NZ.

lieve groeten
Chanel

Tuur

Hola, ik wordt nu toch wel een beetje ongerust of jullie g-v-d al weg zijn uit Brisbane, want het is niet écht de plek om nu relaxed rond te hangen he...

Wen

Kijken jullie uit daar...? Weet niet hoe hard dat coelieoelie busje kan, maar ik zou inderdaad uit Brisbane scheuren ;)
Pas op!
Kus Wen

Herman en Greetje

Hebben de link van Marcel gekregen; waren zo benieuwd hoe jullie het maken in Australie! Zo te lezen al heel wat gezien en gedaan; nou geniet ervan die tijd zal je altijd bij blijven in je leven. En doe de groetjes in San Francisco in maart, gelukkig zien we M&A eerst nog in februari in New York waar we samen met Sabrina en Jurg de verjaardag van Herman gaan vieren (60e oeps). Veel groetjes H&G