elgauchoensuperliefje.reismee.nl

Alice Springs en de Rock Toer

Op 16 december stappen we na een nacht slapen, uit de Ghan train. Het is een ontzettend mooie treinreis geweest met een eindeloos uitgesterkt landschap om ons heen. We hadden een kale rode vlakte verwacht maar tot onze verbazing is alles groen. Door de grote hoeveelheid regen van de afgelopen weken zien we gekleurde bloemen en struiken.

In Alice Springs is het zinderend heet, 34 graden en geen zuchtje wind. We sjouwen met onze rugzakken door het centrum en strijken neer in een motel. Prima, binnen is beter uit te houden dan buiten. De volgende ochtend worden we om 6u opgehaald voor een 3 daagse toer langs Kings Canyon, Kata Tjuta en Uluru. De afstanden zijn gigantisch hier. We rijden zo'n 400 kilometer voordat we in de buurt zijn van Kings Canyon. Onze gids drukt ons op het hart minimaal 3 liter water per persoon mee te nemen om uitdroging te voorkomen. We maken een schitterende wandeling van 3 uur door de Canyon. Uiteindelijk duiken we nog een meertje is waar je onze huid bijna hoort sissen. Die avond verzamelen we hout voor een groot kampvuur en slapen we in slaapzakken onder de sterrenhemel. De volgende dag zijn we om half 6 op en maken we een geweldige wandeling door Kata Tjuta. Tussen deze 36 bergen, die onder de grond nog 10 kilometer door blijken te gaan, maken we een wandeling van 7 kilometer. De hitte is intens maar met hier en daar een fris briesje: heerlijk. Lieve telt die dag 13 toilet of struikbezoeken waardoor ze met een gerust hart kan zeggen dat ze voldoende water gedronken heeft. We maken een korte wandeling bij Uluru en krijgen veel uitleg over de Aboriginals en hun gebruiken. Ook bezoeken we het Cultural Centre van de Aboriginals. Die avond eten we chili con carne bij zonsondergang bij Uluru en slapen we opnieuw in onze slaapzakken buiten. De dag erna worden we om half 5 J gewekt en ontbijten we naast de Uluru, we zien elke fase van de zonsopkomst weerschenen in de lucht en op de steen. Geweldig. Hierna doen we de 10 kilometer basewalk rond de Uluru. Het weer is goed, beetje bewolkt en wind. Na deze wandeling vallen we allemaal in slaap in de bus terug naar Alice Springs.

Terug in Alice Springs heeft Gerben last van zijn oor en teen. We gaan langs het ziekenhuis en de boel blijkt geïnfecteerd. We krijgen een huisartsenpost aan verband en alcohol substanties mee en gaan ‘ s avonds nog gezellig iets met de toer groep eten. Om 23u springen we in bed, pfff. De dagen hierna lezen we boeken op terrasjes in Alice Springs. We zien nu pas hoe een ontzettend leuk stadje dit is. Er zijn fijne cafeetjes met goede koffie en chocoladetaart en de sfeer is heel relaxed. Geen drukte, iedereen doet alles rustig aan. Helaas stappen we 2 dagen na terugkomst in Alice Springs al weer in het vliegtuig naar Cairns, aan de Oostkust in de tropische zone. Het reizen gaat snel.

Cairns (80.000 inw.) is een mix van backpackers, pensionado's, veel Aziaten en jonge gezinnetjes. Veel te zien en te doen. De luchtvochtigheid maakt het vergelijkbaar met Darwin, maar dan veeeeel toeristischer. Op elke hoek van de straat kun je een zwembroek kopen of een toer naar The Great Barrier Reef boeken. Er is een mooi kunstmuseum met gave exposities van net afgestudeerde kunstenaars (bijna iets gekocht..) en werk van een grote nationale held, Sidney Nolan. Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt van 32 kilometer naar een waterval. Met kerst gaan we BBQ-en op het strand. Op 2e kerstdag gaan we snorkelen op Great Barrier Reef.

Marcel & Allison

Righteo mate! Klinkt allemaal top!!!

Merry Xmas from California, and throw some shrimp on the barbie on the beach!

Groeten!!

Marcel & Allison

chris

Aaaaaaaghhhhh! Klinkt fantastisch! Vooral die laatste 'teasing' zinnen!!de combinatie: bbq én kerst. Ik ga ijs happen hier op ons balkon, sleeen of iets dergelijks.
Hilarisch jullie verhalen. Ik herken de trips en de relaxheid die Australie over zich heeft.

Ga zo door, mates!
Succes met teen en oor Gerben!
En Lieve; die plasjes van jou! haha. Het zekere voor het onzekere nemen en dan toch maar 4 liter drinken, of niet soms???? Hihi!

Peer en Kirsten

Klinkt fantastisch! En wat een mooie foto's. Waar vieren jullie O&N? Sydney!!
Jullie nieuwe jaar begint in ieder geval geweldig....Wij hopen hier te starten met een 11-stedentocht! Ook leuk! We zijn al aan het trainen...
Oh en Gerben, jullie zijn wel solidair aan elkaar...Peer heeft z'n teentje gebroken;)

Veel plezier en we toosten op jullie om 24.00 uur!

Dikke kus PK

Laurens, Astrid en Lieke

Dag rugzakkers!

Jullie zijn bijna aan de beurt, dus voor we te laat zijn.. Het jaar zit er bijna op, maar jullie reis is nog maar net begonnen. En toch al zoveel gezien! (jaloers!)
Alvast een hele mooie jaarwisseling. Voor de verandering een keer in je zwembroek?!
Geniet er met volle teugen van en tot volgend jaar!!!

Liefs,
wij.

Menno en Anneke

Leuk om jullie reisverslagen te lezen! We hopen niet dat jullie last hebben van de grote overstromingen daar! Wensen jullie nog veel mooie avonturen. Liefs, Menno en Anneke.

Wen

Haha, lekker vlotte reactie zo halverwege januari ;) Hopelijk fijne, gezellige mooie feestdagen gehad! Nu een nieuw jaar en nieuwe kansen!
Kijken jullie alsjeblieft uit met die overstromingen?!? En als jullie terug zijn, en ik heb een eingen stekje, kom je me maar snel lekker maken met al jullie Ausie en reisverhalen ;)
Enjoy!!!

Kus Wen