elgauchoensuperliefje.reismee.nl

Kakadu & Litchfield

Onderweg met de avontuurlijke Ghan-train van Darwin naar Alice Springs (23 uur). We zijn op een kwart van de reis en stoppen 5 uur in het dorp Katherine (bekend van Katherine's Gorge). Mooie gelegenheid om alvast belevenissen van de eerste paar excursies te delen.

Darwin zelf is niet zo heel spannend, maar wel heel gezellig 's avonds. De tropische temperaturen, nabijheid van de Outbacken de ligging aan zee maken het zowel een soort mini-Salou als een ruig boerendorp, waar in het weekend de mijnwerkers en vruchtenplukkers hun geld opdrinken. Het is in ieder geval een stad om lekker te relaxen en prima uitvalsbasis voor 2 natuurparken, namelijk Lichtfield en Kakadu.

Litchfield is de kleinste van de twee en minder tropisch dan de veel grotere buurman. Er is een aantal giga termietenheuvels (5 meter), verlaten mijnen en vooral veel watervallen, die we met een tour vrijwel allemaal hebben bezocht en bezwommen. Heel fijn als het buiten tegen de 40 graden aanloopt.
Kakadu heeft ook veel watervallen en prima zwemvijvers, maar vooral ook indrukwekkende brede landschappen. Het is een beschermd tropisch bos, gelegen in een soort kom waarvan de randen bestaan uit 400 meter hoge bergwanden. Er zijn veel Aboriginal tekeningen te vinden, sommige heel oud (50.000j), sommige van na WOII. We hebben er 2 dagen doorgebracht en gekampeerd met een groepje andere backpackers.

En nu dus op weg naar Alice Springs voor Uluru (Ayers Rock) en Kings Canyon. Morgenochtend vroeg om 9 uur komen we daar aan. Gelukkig, hebben we inmiddels allebei onze bagage weer. Lieve had haar backpack al sinds zaterdag, maar die van Gerben pas sinds vanochtend vroeg..... een uur voordat we op de trein naar ALice Springs stapten werden we gebeld door de vliegmaatschappij. Gerben maakte een klein sprongetje van geluk!

De foto's volgen binnenkort.

See ya!

Allard

ik zie dat sprongetje van geluk al helemaal voor me. Deed hij ook zijn beroemde tap-dansje? Mooi dat die bagage terecht is hoor. veel plezier in de trein! lekker warm denk!

Carmen

Jippie!!!!!! Nou kan Gerben ook eens n schoon t-shirt en schone onderbroek aantrekken ENZO........ vooral enzo hahahahaha Wat een lekker gevoe is dat eindelijk je spulletjes weer hebben! dikke kus en heel veel plezier!!

Vera telefonische reactie (via Carmen)

Lieve Gerben en Lieve Ik vind het hartstikke leuk om jullie verslagen te horen of te lezen.
Goed dat je je bagage weer hebt Gerben, geniet er maar van!
Goede reis verder, heel veel plezier ,
xxxx heel veel liefs Vera

Lieke

Hmm heerlijk, zonnige verhalen horen terwijl het hier sneeuwt :-). Goede treinreis verder nog!
Xlieke

Pa en Mama

Lieve Gerben en Lieve. We genieten van jullie reisverhalen. Zo veel avontuur al aan het begin, dat belooft wat. We trekken in gedachten met jullie mee op deze onvergetelijke wereldreis.

Lieve groet vanuit een zwaar besneeuwd Soest,
Pa en Mama

micheline

Nog maar zo kort down under en al zoveel gezien en meegemaakt. Ik heb de kaart erbij gepakt, volg jullie dus op de voet. Ben benieuwd hoe jullie Ayers Rock hebben gevonden. Lijkt mij zo onwerkelijk. Zet maar snel foto`s op de site. Veel liefs uit een koud met wel 20 cm sneeuw bedekt Hengelo.

Stephanie

Ha! Ik wil jullie alvast een gelukkig nieuwjaar wensen! Of ben ik nu al te laat....of juist te vroeg???